BMW F800GS – nie do zapiłowania - PROENDURO VOUCHER

BMW F800GS – nie do zapiłowania

BMW F800GS – nie do zapiłowania

BMW F800GS jest na swój sposób fenomenem. Motocykl, który nie zapiera dechu w piersi swoimi parametrami na papierze, w praktyce stał się jednym z hitów motocyklowego oddziału BMW. Ale zacznijmy od samego początku…

Seria BMW F to rodzina motocykli dualowych z silnikami rzędowymi, produkowanymi w Berlinie przez BMW Motorrad. Wprowadzona na rynek w 2008 roku seria obejmuje modele F650GS, F700GS, F800GS i F800GSA. W 2012 roku F700GS zastąpił wycofanego F650GS, a w 2013 roku w F800GSA został wprowadzony z 24-litrowym i większą przednią owiewką. Modele F800GT i F800S mają napęd pasowy.

BMW F 800 GS na każdą okazję

BMW F 800 GS jest w tej serii absolutnie wyjątkowy: motocykl Adventure klasy 750/800, który w oferuje to, co najlepsze z obu światów. Model ten został zastąpiony w 2018 roku przez BMW F850GS. Na rynku pojazdów używanych BMW F800GS jest dziś bardzo poszukiwanym towarem. Motocykl jest relatywnie lekki, smukły i wystarczająco dziarski, aby być wiarygodnym pojazdem terenowym. Jednocześnie jest solidny, niezawodny i wystarczająco dobrze wyposażony, aby poradzić sobie z przemierzaniem kontynentów. Ma też cenę, która jest bardzo kusząca.

BMW F 800 GS czy F 800 GS Adventure

BMW F 800 GSA (lub F800 GS Adventure) to bardziej ekskluzywne podejście do receptury motocykla klasy Adventure. To propozycja z większym zbiornikiem pod siedzeniem, rozszerzonym nadwoziem i wieloma opcjami, których nie ma w modelu bazowym. Powiększony bak i lepsza ochrona przed pędem powietrza przysporzyły tej maszynie wielu fanów.

Modernizacje i aktualizacje

W trakcie produkcji BMW F800GS przeszedł wiele modernizacji. Pierwszej dokonano w roku 2013, gdy do motocykli w standardzie trafił pakiet elektroniki, pojawiła się ESA w tylnym zawieszeniu. Wzrosła też moc sinlika

W lipcu 2016 ogłoszono aktualizację F 800 GS. Dokonano zmian w stylizacji pojazdu. Chłodzony wodą silnik dwucylindrowy o pojemności 798 cm3 został zaktualizowany o nowy układ wydechowy, który również otrzymał nową konstrukcję tłumika ze stali nierdzewnej. Sportowy wydech HP firmy Akrapovic również został przeprojektowany i był dostępny jako akcesorium.

Cała gama F 700 GS i F 800 GS i F 800 GS Adventure jest teraz wyposażona w sterowanie przepustnicą silnika ride-by-wire, co oznacza, że ​​mogą mieć dostępne tryby jazdy. Każdy rower miał do wyboru zaprogramowane tryby Rain, Road, Enduro i Enduro Pro, aby dopasować je do warunków jazdy. Tryby Enduro i Enduro Pro były dostępne tylko jako opcje akcesoriów w modelach F 800 GS i F 800 GS Adventure i są przeznaczone do lżejszego i bardziej wymagającego użytkowania w terenie.

Cała gama zyskuje nowe instrumenty, które według BMW są bardziej czytelne. Deska rozdzielcza ma również obowiązkową lampkę wskaźnika awarii (MIL), która ostrzega o problemach z silnikiem. Informacje o trybie jazdy są również wyświetlane na desce rozdzielczej.

Co myślą o F800GS użytkownicy?

Motocykl kojarzy się użytkownikom z kilkoma istotnymi walorami. Po pierwsze BMW F800GS to motocykl bardzo niezawodny. Praktycznie nie ma słabych punktów. Nic się w tej maszynie nie psuje. Ten wysoki stopień niezawodności oczywiście warunkowany jest właściwym serwisowaniem motocykla.

Niskie koszty eksploatacji. To jest kolejna cecha BMW F800GS. Motocykl zużywa mało paliwa i nie wykorzystuje żadnych skomplikowanych rozwiązań technicznych. Z uwagi na swoją popularność można znaleźć do niego sporo zamienników jeśli chodzi o części eksploatacyjne.

Popularność to duże ułatwienie dla wszystkich, którzy chcą swój motocykl przygotować pod siebie. W przypadku BMW F800GS znajdziecie bardzo dużo akcesoriów, dodatków, opcji modyfikacji, dzięki czemu maszyna będzie idealnie przystosowana pod konkretnego jeźdźca. Co więcej do swojego motocykla BMW oferowało np. fabryczne zestawy obniżające zawieszenie oraz szeroką gamę dodatków.

Wady i ograniczenia BMW F800GS

Jak każdy sprzęt, także i ten ma swoje wady i ograniczenia. Z największych niedostatków na jakie wskazują użytkownicy to zbyt niska moc. Jest to odczuwalne szczególnie podczas jazdy w trudniejszym terenie, gdzie silnik łatwo zdławić podczas manewrowania, szczególnie przy niższych obrotach.

Drugie ograniczenie z jakim zmagają się użytkownicy BMW F800GS to jego masa, a właściwie jej rozkład. Motocykl ma wysoko osadzony środek ciężkości, co jest wynikiem dzielenia jednostki napędowej z typowo szosowymi modelami. Sinik jest wysoki, z nisko opuszczoną misą olejową i komorą na przeciwwagę w układzie korbowo-tłokowym. W efekcie zabrakło miejsca na klasyczny bak i ten jest umieszczony pod kanapą.

Trzeci element to słaba ochrona przed czynnikami atmosferycznymi. Niska szyba, brak owiewek osłaniających nogi. Tutaj podróżnicy muszą posiłkować się częściami akcesoryjnymi.

Wszechstronność

Na BMW F800GS odnajdą się bardzo różni jeźdźcy. Motocykl świetnie sprawdza się w codziennej eksploatacji przy dojazdach do pracy. Jest niezawodnym kompanem dalekich wyjazdów, także takich na inne kontynenty. Idealnie sprawdza się podczas szkoleń motocyklowych, lubi jazdę w rajdach. Wszystko to sprawia, że mały GS jako motocykl enduro jest bardzo poszukiwanym towarem na rynku wtórnym, a właściciele zdrowych sztuk niechętnie się z nimi rozstają.

Największy konkurent? Triumph Tiger 800